W październiku Skarbki Wyspy Skarbów dzielnie ćwiczyły analizę i syntezę sylabową wyrazów, wyodrębniały głoski w nagłosie i wygłosie oraz układały rytmy w zabawach dydaktycznych wg sylabowej metody czytania J. Cieszyńskiej. Podczas realizacji treści programowych nauczyły się wymieniać w kolejności nazwy pór roku i określać ich charakterystyczne cechy. Rozpoznają także niektóre gatunki drzew oraz napisały „List do Drzewa”, wykazując postawę proekologiczną.
Podczas zabaw poznały dzieła sztuki wokół nas: dzieła architektury, malarstwa, muzyki i teatru. Przygotowały inscenizację do ulubionej bajki o Czerwonym Kapturku, rozwijały swoją wyobraźnię oraz wyrażały emocje za pomocą mimiki, gestów i ekspresji ruchowej (metoda E. Gruszczyk – Kolczyńskiej).
Wzbogaciły swoją wiedzę przyrodniczą na temat gatunków zwierząt oraz ich sposobów przygotowywania się do zimy.
Do grupy Skarbki dołączył niedawno Bartłomiej, nauczycielki z dziećmi przyjęły go bardzo serdecznie, pomogła nam realizacja treści z bloku tematycznego „Sztuka bycia razem”. Poprzez różne zabawy integracyjne udało nam się poznać Bartłomieja a Bartłomiej poznał szybciej nas i nasze zwyczaje i oczekiwania. W listopadzie było dużo zabaw badawczych, dzieci poznały bogactwa naszej planety ukryte w jej wnętrzu, np. : węgiel, ropę naftową, bursztyny, kamienie szlachetne, żelazo, miedź, itp. Z zaangażowaniem bawiły się w archeologów, poznawały dzieje dinozaurów dowiedziały się o zmianach o charakterze nieodwracalnym – wyginięcie dinozaurów.
Na święto Niepodległości przygotowały kotyliony i poznały genezę powstania Święta Niepodległości na podstawie opowiadania własnego Ewy B. Obecnie realizujemy drugi pakiet z Kolekcji przedszkolaka – „Ogień”. Dzieci poznają ogień jako ciepło, światło, miłość, ognisko, słońce, gwiazdy. Żywioł ogień to także pożar, niebezpieczeństwo, ciężka praca strażaka, oparzenie, skaleczenie.
Od września do połowy listopada dzieci były obserwowane i wypełniały zadania, potrzebne w badaniu gotowości szkolnej, w celu wczesnego wspomagania rozwoju tych dzieci, z którymi należy indywidualizować pracę dydaktyczno – wychowawczą. Rodzice zostali powiadomieni o wynikach diagnozy wstępnej i razem z wychowawczyniami podjęły pracę wspomagającą i wyrównującą. 30 listopada Skarbki poznały wróżby i tradycje andrzejkowe – było dużo śmiechu i fajnej zabawy.
Teraz czekamy z niecierpliwością na Mikołaja i przygotowujemy niespodzianki na jasełka.